საქართველოს მთავრობა – საქართველოს მთავრობის 2008 წლის დადგენილებები

საქართველოს მთავრობის დადგენილება №263

,,საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს დებულების დამტკიცების შესახებ~ საქართველოს მთავრობის 2004 წლის 21 მაისის N37 დადგენილებაში ცვლილებებისა და დამატებების შეტანის თაობაზე

მუხლი 1. ,,შვილად აყვანის შესახებ~ საქართველოს კანო-ნის 31-ე მუხლის მე-2 პუნქტის, საქართველოს სამოქალაქო კო-დექსის 15071 მუხლის პირველი პუნქტის, ,,მინდობით აღზრდის შესახებ~ საქართველოს კანონის მე-19 მუხლის პირველი პუნ¬ქ-ტის, საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 63-ე მუხლისა და ,,ნორმატიული აქტების შესახებ~ საქარ¬თ¬ვე¬ლოს კანონის 36-ე მუხლის საფუძველზე ,,საქართველოს გა¬ნათ¬ლე-ბისა და მეცნიერების სამინისტროს დებულების და¬მტკიცების შესახებ~ საქართველოს მთავრობის 2004 წლის 21 მა¬¬ისის N#37 დად¬გენილებით (სსმ, 2004 წელი, III ნაწი¬ლი, #54, მუხლი 460) დამტკიცებულ დებულებაში შეტანილ იქნეს შემდეგი ცვლი¬ლე-ბები და დამატებები:
1. მე-2 მუხლში:
ა) პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,1. სამინისტრო განათლებისა და მეცნიერების სფეროში ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის გამტარებელი ორგანოა. სა-კუ¬თარი კომპეტენციის ფარგლებში სამინისტრო ახორციელებს თავის დაქვემდებარებაში არსებული ყოველი რგოლის საქ-მიანობის კოორდინაციასა და კონტროლს, უზრუნველყოფს ზო-გადი, პროფესიული და უმაღლესი განათლების სრულყოფას, მეც¬ნიერების განვითარებასა და სახელმწიფო ენობრივი პოლი-ტიკის განხორციელებას.~;
ბ) მე-2 პუნქტის:
ბ.ა) ,,ზ~, ,,თ~ და ,,ი~ ქვეპუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რე¬¬დაქციით:
,,ზ) ახორციელებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების ლიცენზირებას;
თ) იღებს გადაწყვეტილებას ზოგადსაგანმანათლებლო და-წე¬სებულებებისა და პროფესიული სწავლების ცენტრების სა-ჯარო სამართლის იურიდიულ პირებად დაფუძნების, რეორ¬გა-ნიზაცია-ლიკვიდაციის შესახებ, ამტკიცებს მათ წესდებებს და ახორციელებს მათ სახელმწიფო კონტროლს;
ი) აფუძნებს კერძო სამართლის არასამეწარმეო იური¬დი-ულ პირებს - პროფესიული სწავლების ცენტრებსა და ზო¬გად¬-სა¬¬განმანათლებლო დაწესებულებებს;~;
ბ.ბ) ,,ნ~ და ,,ო~ ქვეპუნქტები ამოღებულ იქნეს;
ბ.გ) `პ.კ~ და `ჟ~ ქვეპუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რე-დაქციით:
`პ.კ) ამტკიცებს არაფორმალური გზით მიღებული სა¬ხე-ლობო განათლების ატესტაციის წესსა და პირობებს და შე¬ი-მუ¬შავებს პროფესიული განათლების ხარისხის ამაღლების ხელ¬შეწყობის პროგრამებს;
ჟ) ამტკიცებს სახელობო საგანმანათლებლო სტანდარტს;~;
ბ.დ) ,,ჟ~ ქვეპუნქტს დაემატოს შემდეგი შინაარსის `ჟ1~, `ჟ2~, `ჟ3~, `ჟ4~, `ჟ5~, `ჟ6~, `ჟ7~, `ჟ8~ და `ჟ9~ ქვეპუნქტები:
`ჟ1) რეგისტრაციაში ატარებს პროფესიულ სტანდარტებს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;
ჟ2) თითოეული სახელობო პროფესიისა და კვალიფი¬კა-ციისათვის ადგენს საატესტაციო ორგანოთა შერჩევის წესს;
ჟ3) შეიმუშავებს და ამტკიცებს პროფესიულ კვალიფიკა¬ცი-ათა ჩარჩოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წე¬-სით;
ჟ4) საქართველოს მთავრობას დასამტკიცებლად წარუდ-გენს რეგულირებად პროფესიათა ნუსხას, რომლებსაც შეესა-ბამება სახელობო განათლების კვალიფიკაცია, აგრეთვე ამ რე-გულირებადი პროფესიით საქმიანობის უფლების მინიჭებისა და განახლებისათვის აუცილებელ პირობებსა და მათი შესრუ¬ლე-ბის წესს, ან აძლევს მათზე სავალდებულო დასკვნას;
ჟ5) აწარმოებს სახელობო პროფესიათა საინფორმაციო ბანკს;
ჟ6) შეიმუშავებს და ახორციელებს სახელობო საგანმანა¬თ-ლებლო პროგრამების განმახორციელებელი დაწესებუ¬ლებე¬ბის ინსტიტუციური, მატერიალურ-ტექნიკური და ადამიანური რე-სურ¬სების განვითარების ხელშემწყობ პროგრამებს;
ჟ7) დაინტერესებული პირების მოთხოვნის საფუძველზე უზ¬რუნველყოფს საქართველოს მთავრობის დადგენილებით გან-საზღვრული იმ ქვეყნების პროფესიული სტანდარტების თარ¬გ-მნას, რომელთა მიხედვითაც დაინტერესებულმა პირმა უნ¬და შექმნას პროფესიული სტანდარტი;
ჟ8) `პროფესიული განათლების შესახებ~ საქართველოს კა¬¬¬¬ნონის შესაბამისად ადგენს პროფესიული ასოციაციისა და აკ¬¬¬რე¬დიტებული უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების აკ¬რედიტაციის წესსა და პირობებს;
ჟ9) თანამშრომლობს პროფესიულ ასოციაციებთან.~;
ბ.ე) ,,ჩ~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,ჩ) ადგენს საგანმანათლებლო დაწესებულებათა მატერი¬ა-ლ¬ურ-¬ტექნიკური, პროგრამული და ადამიანური რესურსების ნორ¬¬¬მა¬ტივებს;~;
ბ.ვ) ,,ჰ4~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,ჰ4) აწარმოებს უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებუ-ლე¬ბათა, ზოგადსაგანმანათლებლო და სკოლისგარეშე საგან¬მა-ნათ¬ლებლო დაწესებულებათა რეესტრს, საჯარო სამართლის იუ¬რიდიული პირების - უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესე-ბუ¬¬ლებების რექტორთა, ადმინისტრაციის ხელმძღვანელთა, წარ-მო¬მადგენლობითი საბჭოს სპიკერთა, ზოგადსაგან¬მანათ¬ლებლო და¬¬წესებულებების მოსწავლეთა პერსონალური მონა¬ცემების რე¬¬¬ესტრს და განსაზღვრავს მათი წარმოების წესს, რეგის¬ტრა-ციაში ატარებს საჯარო სკოლების დირექ¬ტორებს, დირექ¬ტო¬რე-ბის მიერ უფლებამოსილების განხორ¬ციელების შე¬უძ¬ლებ-ლობის შემთხვევაში მათი მოვალეობის შემსრულებელ მო¬ად-გილეებს, მოვალეობის სხვა შემსრულებლებს, სამეურვეო საბ-ჭოს წევ¬რებს და ადგენს მათი რეგისტრაციის წესს;~.
2. მე-3 მუხლის მე-2 პუნქტის ,,ჟ~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,ჟ) თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავი-სუფ¬ლებს საგანმანათლებლო-სააღმზრდელო დაწესებულებების დირექტორებს;~.
3. მე-4 მუხლის პირველი პუნქტის:
ა) ,,ა.კ~ ქვეპუნქტი ამოღებულ იქნეს;
ბ) `ა.პ~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
`ა.პ) საზოგადოებასთან ურთიერთობის დეპარტამენტი;~;
გ) `ა.ტ~ ქვეპუნქტი ჩამოყალობდეს შემდეგი რედაქციით:
`ა.ტ) პროფესიული განათლების განვითარების დეპარტა-მენტი;~;
დ) ,,გ.ა~ ქვეპუნქტი ამოღებულ იქნეს;
ე) ,,გ.კ~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,გ.კ) საგანმანათლებლო, მათ შორის პროფესიული სწავ-ლების ცენტრები, და სამეცნიერო-კვლევითი დაწესებულებები.~;
ვ) ,,გ.ლ~ ქვეპუნქტი ამოღებულ იქნეს.
4. 41 მუხლის:
ა) მე-4 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
`4. საზოგადოებასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის კომ-პეტენციაა:
ა) მასმედიასთან ურთიერთობა პრესკონფერენციების, ბრი-ფინგებისა და სხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყე¬ნე-ბით, სამინისტროს საზოგადოებრივი ღონისძიებების დაგეგ¬მვა და განხორციელება;
ბ) სამინისტროს საქმიანობის შესახებ საზოგადოების ინ-ფორმირება, მათ შორის სამინისტროს საქმიანობის ამსახველი საგამომცემლო მასალის მომზადება;
გ) სამინისტროს ვებგვერდის წარმოება;
დ) ცხელი ხაზის ფუნქციონირების უზრუნველყოფა;
ე) კანონმდებლობით და მინისტრის მიერ კანონმდებლობის საფუძველზე განსაზღვრულ სხვა უფლებამოსილებათა განხორ¬ციელება.~;
ბ) მე-8 პუნქტის ,,ა~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რე-დაქციით:
,,ა) საგანმანათლებლო დაწესებულებათა საქმიანობის ლი-ცენ¬ზიის გაცემასთან, გაუქმებასა და ცვლილებებთან დაკავ¬ში-რებული მოქმედებების განხორციელება;~;
გ) მე-10 პუნქტის ,,ა~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რე¬¬დაქციით:
,,ა) სამინისტროს კომპეტენციის ფარგლებში სკოლამ¬დე-ლი, ზოგადი, პროფესიული და უმაღლესი განათლებისა და მეც¬¬¬ნიერების მართვის სფეროში ეროვნული და რეგიონული პრო¬¬გ¬რამებისა და პროექტების კოორდინაცია;~;
დ) მე-11 პუნქტი ამოღებულ იქნეს;
ე) მე-15 პუნქტის ,,ა~ და ,,ბ~ ქვეპუნქტები ჩამოყალიბდეს შემ¬¬დეგი რედაქციით:
,,ა) განათლებისა და მეცნიერების სფეროში მიმდინარე პრო¬ცე¬სების, მათ შორის სამინისტროს მიერ განხორცი¬ე¬ლე-ბული პროექტებისა და პროგრამების შედეგების კვლევის და-გეგმვა;
ბ) განათლებისა და მეცნიერების სფეროში მიმდინარე პრო¬ცესების, მათ შორის სამინისტროს მიერ განხორციე¬ლე¬ბუ-ლი პროექტებისა და პროგრამების შედეგების უშუალოდ ან მე-სამე პირების მეშვეობით კვლევა;~;
ვ) მე-16 პუნქტის ,,გ~ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რე¬¬დაქციით:
,,გ) ლიცენზირებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწე¬სე-ბულებათა, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესეულებათა, მოს¬წავ-ლეთა პერსონალური მონაცემების რეესტრის, აგრეთვე სკო-ლისგარეშე საგანმანათლებლო დაწესებულებათა რეესტ¬რე¬ბის წარმოება;~;
ზ) მე-18 პუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის მე-19 პუნქტი:
`19. პროფესიული განათლების განვითარების დეპარტა-მენტის კომპეტენციაა:
ა) პროფესიული სტანდარტების რეგისტრაციაში გატარება;
ბ) თითოეული სახელობო პროფესიისა და კვალიფი¬კა¬ცი¬ი-სათვის საატესტაციო ორგანოთა შერჩევის წესის პროექტის მომ¬¬ზადება;
გ) პროფესიულ კვალიფიკაციათა ჩარჩოს პროექტის მომ-ზადება;
დ) საქართველოს მთავრობისათვის წარსადგენი რეგული-რებად პროფესიათა ნუსხის, აგრეთვე ამ რეგულირებადი პრო-ფესიით საქმიანობის უფლების მინიჭებისა და განახლები¬სა-თვის აუცილებელი პირობებისა და მათი შესრულების წესის თაობაზე წინადადებების შემუშავება, ან ამ დოკუმენტებზე სა-ქარ¬თველოს მთავრობისათვის დასკვნის მომზადება;
ე) სახელობო პროფესიათა საინფორმაციო ბანკის წარმო-ება;
ვ) სახელობო საგან¬მა¬ნათლებლო პროგრამების განმახორ-ციელებელი დაწესებულე¬ბების ინსტიტუციური, მატერიალურ-ტექნიკური და ადამიანური რესურსების განვითარების ხელ-შემწყობი პროგრამების შემუშავება და განხორციელება;
ზ) დაინტერესებული პირების მოთხოვნის საფუძველზე სა-ქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული იმ ქვეყნების პროფესიული სტანდარტების თარგმნა, რომელთა მი-ხედ¬ვითაც დაინტერესებულმა პირმა უნდა შექმნას პროფე¬სი¬უ-ლი სტანდარტი.~.
5. მე-6 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
,,მუხლი 6. სამინისტროს საგანმანათლებლო და სა¬მე¬ც¬ნი¬ე-რო-კვლევითი დაწესებულებები
სამინისტროში იქმნება სამი¬ნისტროს საგანმანათლებლო და სამეცნიერო-კვლევითი დაწესე¬ბულებების რეესტრი, რომელ-შიც წარმოდგენილ იქნება ამ და¬წესებულებათა სრული ნუსხა, მა¬თი დაქვემდებარებისა და სა¬მართლებრივი ფორმის მიუხე¬და-ვად.~.
მუხლი 2.
1. ამ დადგენილების პირველი მუხლის პირველი პუნქტის ,,ბ.გ~ და ,,ბ.დ~ ქვეპუნქტები, მე-3 პუნქტის ,,გ~ და ,,ვ~ ქვე¬პუნ-ქტები და მე-4 პუნქტის ,,ზ~ ქვეპუნქტი ამოქმედდეს ,,პრო¬ფესი-ული განათლების შესახებ~ საქართველოს კანონში ცვლი¬ლე-ბებისა და დამატებების შეტანის თაობაზე~ 2008 წლის 19 დე¬-კემბრის საქართველოს კანონის ამოქმედებისთანავე.
2. დადგენილება ამოქმედდეს 2009 წლის 1 იანვრიდან.

პრემიერ-მინისტრი გრიგოლ მგალობლიშვილი